Vi bruger cookies for at hjælpe med at levere vores tjenester. Ved at bruge websitet accepterer du vores brug af cookiesOk

Kronborg sikrer gæsten en tryg oplevelse med fokus på høj hygiejne og god afstand 

Det skal stadig være en både hyggelig og sjov oplevelse at komme på Kronborg, derfor har vi ekstra fokus på både gæsternes og medarbejdernes sikkerhed og tryghed. 

En række foranstaltninger er i den forbindelse gennemført: 

  • Kanontårnet er desværre lukket.
  • Vi benytter slottets udearealer, og har bl.a. sat ekstra bænke op i slotsgården til hygge og indtagelse af madpakker. 
  • Håndhygiejnen understøttes af skilte og et stort antal opsatte håndfri spritdispensere ved indgang til de forskellige rum og sale på slottet. 
  • Slottet er ensrettet, hvilket sikrer et kontrolleret flow bl.a. ved hjælp af skiltning, afmærkning og værter, der guider gæsterne. 
  • Gæsterne må gerne bruge mundbind, men det er ikke et krav.
  • Medarbejderne vil i givne situationer anvende værnemidler. 
  • Adgang til enkelte steder kan af sikkerhedshensyn være lukket for gæster.
  • Skoler og større grupper (pt. 10 personer eller flere) bedes melde deres ankomst på forhånd.

Billetter

Alle billetter er gyldige i et år fra købsdatoen. Ønsker man, at få billetter refunderet, kan man skrive til kronborg@natmus.dk.

Det er ikke nødvendigt, at booke time slots (bortset fra i efterårsferien).

Årskort

Gyldighedsperioden for årskort bliver forlænget med 3 måneder. Ønskes årskortet refunderet, kan skriftlig henvendelse rettes til kronborg@natmus.dk

Mere information

Læs mere om anbefalinger, spørgsmål og svar om Coronavirus/COVID-19 på Sundhedsstyrelsens hjemmeside.

Sociale medier