Vi bruger cookies for at hjælpe med at levere vores tjenester. Ved at bruge websitet accepterer du vores brug af cookiesOk

Kronborg sikrer gæsten en tryg oplevelse med fokus på høj hygiejne og god afstand 

Det skal stadig være en både hyggelig og sjov oplevelse at komme på Kronborg, derfor har vi ekstra fokus på både gæsternes og medarbejdernes sikkerhed og tryghed. 

En række foranstaltninger er i den forbindelse gennemført: 

  • Kanontårnet og køkkenet er desværre lukket.
  • Kirken er ikke åben hele dagen. Åbningstidspunkter findes på skiltet udenfor kirken.
  • Vi benytter slottets udearealer, og har bl.a. sat ekstra bænke op i slotsgården til hygge og indtagelse af madpakker. 
  • Håndhygiejnen understøttes af skilte og et stort antal opsatte håndfri spritdispensere ved indgang til de forskellige rum og sale på slottet. 
  • Slottet er ensrettet, hvilket sikrer et kontrolleret flow bl.a. ved hjælp af skiltning, afmærkning og værter, der guider gæsterne. 
  • Sommerens indendørsaktiviteter flyttes til større rum, hvor flere kan dele oplevelsen på passende afstand.
  • Aktiviteterne er familiebaserede og planlagt, så både forældre og børn kan indgå og gennemføre aktiviteterne sammen. 
  • Medarbejderne vil i givne situationer anvende værnemidler. 
  • Adgang til enkelte steder kan af sikkerhedshensyn være lukket for gæster.
  • Skoler og større grupper (pt. 10 personer eller flere) bedes melde deres ankomst på forhånd.

Billetter

Alle billetter er gyldige i et år fra købsdatoen. Ønsker man, at få billetter refunderet, kan man skrive til kronborg@natmus.dk.

Årskort

Gyldighedsperioden for årskort bliver forlænget med 3 måneder. Ønskes årskortet refunderet, kan skriftlig henvendelse rettes til kronborg@natmus.dk

Mere information

Læs mere om anbefalinger, spørgsmål og svar om Coronavirus/COVID-19 på Sundhedsstyrelsens hjemmeside.

Sociale medier